Kdy potřebujeme reklamu
Zanedlouho se na filosofické fakultě uskuteční volby do Akademického senátu. Na chodbách hlavní budovy to vypadá, jako bychom byli před volbami parlamentními. Když jsem před několika lety předsedal fakultní volební komisi, přidali jsme s kolegy k běžným povinnostem něco navíc. Zkusili jsme mobilizovat akademickou obec a upozorňovali ji na to, že budou volby. Účast vzrostla asi trojnásobně a byla přiměřeně důstojná, snad kolem 40 procent. Od té doby se ale před volbami koná v podstatě politická soutěž, někdy odlehčená volebním gulášem, většinou však zatížená nerealistickými hesly a sliby. Nebudu je zde citovat, to bych se do té kampaně zapojil.
Jsou však oblasti, kde nám reklama, kampaně a PR chybějí. Je s podivem, že Univerzita Palackého nemá žádnou korporátní identitu, logo, vizualizaci, jednotné kampaně. Před koncem podávání přihlášek téměř žádná mobilizace, objevila se pouze kampaň, která celkovým vyzněním připomínala konec 80. let, maximálně začátek 90. let. Přitom existují velmi levné a účinné nástroje, jak univerzitu „prodávat“. Na katedře jsme letos poprvé zkusili ve spolupráci s jednou špičkovou firmou na komunikaci oslovovat uchazeče přes sociální sítě. Řekl bych, že výsledek je více než vynikající.
Za každým úspěchem stojí profesionalita. Má-li do budoucna univerzita uspět v evropském kontextu, potřebuje nejen špičkovou vědu, ale i profesionály, kteří její výsledky dokáží přiblížit veřejnosti. Se skutečností, že své výsledky musíme v tom pozitivním slova smyslu prodávat, se musíme smířit. Ale je tu jeden ještě jeden velmi důležitý předpoklad. Totiž, že jednotlivá pracoviště a fakulty se budou cítit skutečně jako součást UNIVERZITY PALACKÉHO.
Pavel Šaradín
Katedra politologie a evropských studií FF UP
kandidát do akademického senátu filozofické fakulty
- 0 Komentář(e)
Pro komentování musíte být přihlášeni.Přihlaste/zaregistrujte se