Změněný senát schválil výroční zprávu, čas na přípravu u zkoušek neprošel
Schválení výroční zprávy a reakce vedení na požadavek studentů k režimu ústních zkoušek byly hlavními body včerejšího jednání akademického senátu právnické fakulty.
Senát zasedal v pozměněném složení. Jeho novou členkou se stala Klára Hamuľáková, která nahradila Roberta Zbírala, jenž se vzdal mandátu kvůli pracovnímu pobytu v USA.
Losování bez přípravy
O odezvě na požadavky k úpravě podmínek ústních zkoušek, které vůči vedení fakulty studentští zástupci zformulovali na předchozím senátním jednání, informoval proděkan Filip Ščerba. Vedení fakulty se podle jeho slov rozhodlo studentům vyhovět a doporučilo vyučujícím, aby při ústních zkouškách umožnili losování otázek. Současně však nepodpořilo požadavek na vytvoření časového prostoru pro přípravu před ústním zkoušením.
„Vzhledem k různorodosti, charakteru a nárokům jednotlivých zkoušek nechce vedení přijímat obecné pravidlo a ponechává průběh zkoušek v kompetencích konkrétních vyučujících,“ sdělil Ščerba. Jak dodal, za součást ústní zkoušky může být považováno právě ověření schopnosti bezprostředně reagovat na otázky.
Studentský senátor Jan Dobeš neskrýval zklamání. „Požadovali jsme přiměřenou dobu na přípravu zejména u zkoušek z těch předmětů, které jsou největšími strašáky, jako je trestní právo nebo obsáhlejší souborné zkoušky. K tomu jsem byl studenty pověřen a bohužel to neprošlo,“ uvedl Dobeš. Studenti se podle něj pokusí dopisem oslovit děkanku, aby jejich žádost ještě jednou zvážila.
Výroční zpráva po 21 letech
Fakultní výroční zprávy o činnosti a hospodaření fakulty v roce 2012 předložil senátorům její hlavní autor Ondrej Hamuľák. Připomněl přitom, že jde o materiál připravený po jedenadvacetileté odmlce a zdůraznil jeho informativní a výběrový charakter zahrnující především strukturu studia, počty studentů, oblast vědy a mezinárodní kontakty fakulty v uplynulém roce.
„Množství informací o fakultě obsahuje také obdobný celouniverzitní dokument. Základním účelem fakultní výroční zprávy je poskytnout právnické akademické obci přehledný materiál o činnosti jednotlivých rezortů,“ dodal Hamuĺák.
Spolu se schválením předloženého dokumentu diskutovali senátoři o možných verzích výroční zprávy pro příští rok a jejich obsahových a formálních aspektech. Spolu se zástupci vedení se shodli na nutnosti vytvořit fungující systém sběru informací z jednotlivých pracovišť a docílit obsažnějšího a celistvějšího obrazu celoročního fakultního dění.
Akademický senát právnické fakulty se letos sešel celkem na šesti zasedáních. Příští jednání je plánováno na začátek února příštího roku.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.