Odborníci se zaměří na osobnost pedagoga volného času

Slavnostní zahájení konference.
Foto: Martina Šaradínová
čtvrtek 13. června 2013, 11:50 - Text: Martina Šaradínová

Téma osobnosti pedagoga volného času dominuje 9. konferenci o výchově a volném času, která dnes začala ve Vlastivědném muzeu. Na problematiku budou účastníci po dva dny nahlížet v nejširších pedagogických, psychologických i filozofických souvislostech.

„Je třeba mít jasno v tom, co je to pedagogika volného času, vytyčit různé metody a přístupy. No a nyní přišla na řadu otázka osobnosti pedagoga volného času. Myslím si, že v české pedagogice je tato problematika stále dost opomíjena,“ uvedl v úvodu konference předseda spolupořádající Asociace vzdělavatelů pedagogů volného času Michal Kaplánek.

První konference o výchově a volném čase se konala v Českých Budějovicích, letos setkání pedagogů, ale i psychologů, pedagogů z praxe a v neposlední řadě i studentů hostí Olomouc. Organizace se ujala cyrilometodějská teologická fakulta. Přijeli hosté nejen z tuzemska, ale i Slovenska.

„Cílem je setkat se a posunout se v otázce vzdělávání pedagogů volného času zase o něco dál. Asociace se snaží, aby pedagogika volného času měla své silnější zastoupení v rámci oboru pedagogika jakožto její disciplína. Témata konference se mění, k problematice osobnosti pedagoga volného času se vracíme podruhé. Zajímají nás všechny souvislosti," uvedla organizátorka konference Helena Pospíšilová z katedry křesťanské výchovy. Na programu budou i otázky týkající se kvalifikačních požadavků na tuto profesi či kompetence pedagoga volného času.

V pátek dostanou na konferenci velký prostor studenti. „Dělají různé projekty, účastní se specifických vysokoškolských průzkumů. Proto mají možnost představit své badatelské záměry a jejich výsledky,“ doplnila Pospíšilová.

Pedagogika volného času je obor, který se zabývá chováním lidí ve volném čase a jeho ovlivňováním. Vyučuje se v rámci různých studijních programů. Pedagogové se starají o to, aby volný čas všechny věkové skupiny trávily smysluplně a nedocházelo k různým sociálněpatologickým jevům. Pracují s dětmi i dospělými, uplatnění mohou najít například v domech dětí a mládeže, střediscích volného času, školních družinách a klubech, ale třeba i v dětských domovech, domovech mládeže či v sociálních zařízeních.


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.