Počítačové kreslení oživí hodiny chemie a matematiky

Ilustrační foto: KTIV PdF UP
čtvrtek 10. října 2013, 07:39 - Text: Lenka Skácelíková

Zobrazit molekuly v prostoru, vytvořit výkresovou dokumentaci nebo se podívat na jehlan zespodu – to umožní téměř třem stovkám studentů dlouholetých gymnázií v Olomouckém kraji projekt pedagogické fakulty nazvaný CAD – počítačem podporované technické kreslení do škol. Učitelé si od něj slibují zkvalitnění výuky v oblasti praktických aplikací matematiky a chemie.

„Zajímalo nás, kolik studentů míří po maturitě na technické obory. Zjistili jsme, že jde o velmi nízké číslo – v technických oborech pokračuje jen necelá pětina mladých lidí. Hledali jsme příčinu tohoto nezájmu – vždyť předměty jako chemie, matematika nebo fyzika jsou na gymnáziích vyučovány kvalitně a na dostatečné úrovni. Problém vidíme v tom, že studenti dlouholetých gymnázií nejsou seznámeni s aplikacemi, které se používají na technicky zaměřených vysokých školách. Náš projekt naučí studenty vytvářet 3D modely a výkresové dokumentace,“ vysvětlil docent Milan Klement, hlavní manažer projektu.

Vytipovaní učitelé z šesti vybraných gymnázií připraví tematický celek Aplikace matematiky a chemie s využitím technického počítačového kreslení a pilotně jej ověří ve výuce. Pokud se setká s úspěchem, stane se součástí vzdělávacích plánů. „Budeme chtít znát názory studentů i učitelů, tematický celek budeme průběžně evaluovat. Doufám, že jej nachystáme tak dobře, že ho do svých výukových programů časem zařadí i další střední školy,“ řekl Klement.

Pro komunikaci a administraci aktivit je připraven webový internetový portál. „Zde budou postupně zveřejňovány vytvořené výukové moduly a materiály. Portál bude sloužit také jako prostředek veřejné evaluace, k didaktickému a metodickému poradenství či předávání zkušeností a osvědčených řešení,“ dodal Klement.

Cílem společného projektu katedry technické a informační výchovy a partnerských gymnázií je vytvoření nového poutavého výukového programu zaměřeného na praktické uplatnění vědomostí při řešení aplikačních či vizualizačních úloh s využitím počítačem podporovaného kreslení a modelování.

Do projektu je kromě dvanácti vyučujících zařazeno 240 studentů z šesti gymnázií.


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.