Hudba jako účinný nástroj politické reklamy
O využití hudby v politické reklamě bude v příštím týdnu v Konviktu hovořit muzikolog Paul Christiansen z University of Southern Maine. Alespoň na čas se tak vrátí na Univerzitu Palackého, kde v minulosti tři roky působil.
„Profesor muzikologie Christiansen se bude věnovat hudební stránce předvolebních spotů vysílaných během prezidentských kampaní ve Spojených státech amerických. Přednáška je určena všem, kdo o téma projeví zájem,“ uvedla a Gabriela Všetičková z katedry hudební výchovy pedagogické fakulty.
Christiansen působil na katedře muzikologie filozofické fakulty v letech 2003 až 2005, v Česku žil sedm let. Na Univerzitě Palackého přednášel opakovaně, naposledy v roce 2006. Během své nynější návštěvy Česka se jeden den chystá strávit i v Brně na Janáčkově akademii múzických umění. V Olomouci promluví o tom, jak může být hudba v politické reklamě cíleně zaměřena na emoce a jak ji lze využít k obelstění racionálního myšlení.
„Čeština Paula Christiansena je navzdory jeho kalifornskému původu k nerozeznání od rodilých mluvčích. Jeho žena Šárka pochází ze Slezska. Když jsme po mé premiéře v Boston Symphony Hall hodnotili koncert česky, připojila se k nám jedna rodilá Češka, která nemohla uvěřit, že Paul nepochází z Čech nebo Moravy,“ doplnil Vít Zouhar z katedry hudební výchovy.
Přednáška se uskuteční 13. května v Konviktu v místnosti číslo 112. Začne v 15:45.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.