Nechtějí podcenit začátek studia, proto si opakují matematiku na letní škole
Osm vyučovacích hodin matematiky denně absolvují od pondělí až do pátku účastníci Letní školy matematiky na přírodovědecké fakultě. Novopečení studenti prvních ročníků si na ní ještě před začátkem semestru oprašují znalosti ze střední školy, které budou potřebovat i během vysokoškolského učiva. Letní škola se koná čtvrtým rokem a zájem o ni roste. Letos přilákala rekordních 29 účastníků, loni jich bylo 17.
„Jak zjišťujeme na přednáškách a cvičeních, úroveň znalostí matematiky u prváků obvykle není nijak valná. Letní školou se proto snažíme nově přijaté studenty podpořit a zopakovat s nimi potřebné učivo, bez nějž se na vysoké škole neobejdou. Studenti, kteří zmeškají tento start, mají později nemalé problémy naskočit do rozjetého vlaku,“ uvedla Pavla Kouřilová z pořádající katedry matematické analýzy a aplikací matematiky.
Matematiku potřebují na řadě oborů
Zatímco dříve pořadatelé letní školu cílili zejména na budoucí studenty oborů Matematika-ekonomie se zaměřením na bankovnictví/pojišťovnictví a Aplikovaná statistka, nyní je určena prakticky všem nastupujícím prvákům na přírodovědecké fakultě. „Nabídku jsme rozšířili na studenty všech oborů, pro něž zajišťujeme výuku matematiky. Stává se totiž, že i studenti oborů, kde matematika není hlavním zaměřením, končí studium kvůli neúspěchu v matematických předmětech. Proto účastníky letní školy učíme pracovat s výrazy, řešit rovnice, soustavy rovnic, nerovnice, pracovat s goniometrickými funkcemi či logaritmy,“ doplnila Kouřilová.
Podle ní na letní školu přišli obdobně jako v předchozích letech zhruba dvě skupiny studentů. „Jedni jsou si vědomi svých nedostatků. Pokud je včas podchytí, třeba i díky letní škole, a začnou pracovat na jejich odstranění, mohou předejít potížím. Druhou skupinou jsou velmi šikovní studenti, kteří jen nechtějí nic podcenit,“ prozradila Kouřilová.
Studenti si letní školu pochvalují
Matematice se v posledních dnech prázdnin rozhodl věnovat Adam Studený, kterého čeká studium chemie. „Chci si osvěžit znalosti a usnadnit si tak vstup na vysokou školu, protože s matematikou se tu určitě potkám. Nechci nic podcenit a raději předejít případným problémům. Určitě to bylo dobré rozhodnutí, protože na letní škole jsme už dělali věci, které jsme na střední škole nebrali, nebo které je dobré si připomenout,“ řekl student.
Rozhodnutí usednout předčasně do školních lavic nelituje ani Jana Kolářová. „Přihlásila jsem se, protože jsem se chtěla připravit na začátek výuky. Osvěžit si to, co jsem třeba zapomněla. Opakujeme základy, ale ty jsou nejdůležitější. Určitě to není zbytečné,“ domnívá se nastávající studentka oboru Matematika – ekonomie se zaměřením na bankovnictví/pojišťovnictví.
Letní školu již tradičně uzavře soutěž, kdy se účastníci rozdělení do družstev utkají v matematických disciplínách.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.