Matematici přispívají ke zkvalitnění výuky v Rusku a Bělorusku
Ke zvýšení úrovně vysokoškolského vzdělávání v Rusku a Bělorusku a k lepší integraci jejich vzdělávacích institucí do evropského vzdělávacího systému přispívají odborníci z katedry matematické analýzy a aplikací matematiky na přírodovědecké fakultě. Pro tamní partnerské univerzity připravili s kolegy ze čtyř evropských univerzit nový obor zaměřený na matematické a počítačové modelování.
Cílem projektu Applied Computing in Engineering and Science je zkvalitnit v obou východoevropských zemích přípravu expertů z oblasti matematického a počítačového modelování, statistiky a zpracování dat či strojového učení, po nichž na trhu práce poptávka stále roste. Intenzivní rozvoj počítačových technologií a výpočetních metod během posledních desetiletí totiž umožnil využití nových matematických přístupů v nejrůznějších odvětvích, zejména v přírodních vědách, ale také v inženýrství, ekonomii, medicíně, společenských a dalších vědách. Jedním z řešení má být nový obor Applied Computing.
„Během přípravy tohoto projektu se uskutečnila analýza nynějších studijních programů matematického a počítačového modelování na partnerských univerzitách v Rusku a Bělorusku. Studie odhalila některé slabé stránky těchto programů, například chybějící interdisciplinaritu, nedostatky v propojení mezi teorií a praxí, nedostatky v implementaci moderních didaktických metod, částečně též zastaralé vybavení a software a další potíže,“ uvedl jeden z řešitelů projektu Karel Hron.
Olomoučtí matematici spolu s kolegy z Technické univerzity ve Vídni, Univerzity Wuppertal, Katolické univerzity v Lovani a Technické univerzity v Lisabonu proto využili vlastní zkušenosti a znalosti a vytvořili nový obor. „Obor Applied Computing zahrnuje pět bloků zaměřených na získání potřebných znalostí z matematického modelování, numerické matematiky a statistické analýzy, to vše včetně softwarové implementace. Peníze získané v rámci projektu Tempus umožňují též provést modernizaci vybavení potřebného pro efektivní výuku a učení, stejně jako publikaci nových studijních materiálů,“ doplnil Hron. Výsledky projektu prospějí partnerských univerzitám v Rusku a Bělorusku, a sice v Tomsku, Krasnojarsku, Minsku či Grodně.
Projekt Evropské komise začal v prosinci 2013 a skončí na konci listopadu 2016. Přispívá nejen ke komplexní přípravě odborníků pro praxi, ale také k rozvoji tolik potřebných vztahů mezi západo- a východoevropskými vysokoškolskými institucemi, která by mohla pokračovat i po skončení projektu.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.