Malí vysokoškoláci si testovali rovnováhu i sílu
Jak pracují svaly, jak pracuje mozek a jak to všechno spolu souvisí, se včera dozvěděli posluchači Dětské univerzity. Nejen v lavicích velké posluchárny Teoretických ústavů, ale také na vlastní kůži na čtyřech připravených stanovištích.
Již osmé výukové odpoledne tohoto semestru pro děti připravily pracovnice ústavu fyzioterapie fakulty zdravotnických věd. Na úvod vysvětlila Jana Tomsová dětem, jak je pohyb důležitý, co je to fyzioterapie a rehabilitace a právě proč lze označit svaly a mozek za nerozlučné kamarády, když mozek vybírá nejvhodnější „pohybový program“ a následně pohyb také kontroluje.
Poté se malí vysokoškoláci rozdělili do skupin, se kterými postupně prošli čtyři stanoviště, kde si mohli vyzkoušet svoji stabilitu na balančních podložkách nebo změřit svalovou sílu. „Měření bylo nejlepší. Ještě teď, když si tady sáhnu, tak to trochu bolí,“ ukazoval na ruku Vašek Svoboda po skončení výuky. Pavla Myšková tak rozhodná nebyla. „Nejvíc se mi líbila asi ta hra, kdy jsme pohybem chytali sluníčko. Ale vlastně všechno bylo super,“ přemýšlela.
Petra Bastlová na posledním stanovišti zase dětem ukazovala, jak se zachází s goniometrem, úhloměrem pro měření rozsahu kloubní pohyblivosti. „V takovém počtu se nedají dělat aktivity, kde vyučující musí něco více vysvětlovat, ale toto děti očividně bavilo. Bylo to hlučnější, ale jinak příjemná změna oproti práci s dospělými,“ zhodnotila odpoledne Bastlová.
Malí vysokoškoláci již před sebou mají pouze dvě výukové středy. Tu příští opět zamíří na Teoretické ústavy, kde je čeká olympiáda pozemšťanů ve smyslovém vnímání.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.