Katedra germanistiky propojila dvojjazyčná gymnázia
Jako ideální místo ke studiu se svým potenciálním studentům představila katedra germanistiky. Tři desítky gymnazistů dvojjazyčného gymnázia v německé Pirně a arcibiskupského gymnázia v Kroměříži diskutovaly s přednášejícími o pozitivních i negativních důsledcích procesu jazykové globalizace.
„Studenty přivedly na katedru jejich učitelky, které jsou zároveň absolventkami olomoucké germanistiky,“ uvedla za katedru Martina Bartečková Nováková. V pěti skupinách s námi společně přemýšleli a diskutovali o jazyce obecně, jeho důležitosti, funkcích, jeho kulturní a noetické hodnotě.
„Diskutovali také o němčině a češtině a důvodech, proč se těmto jazykům učit, i o angličtině jako moderní světové ‚lingua franca‘ a pozitivních či negativních důsledcích procesu jazykové globalizace,“ řekla Bartečková Nováková. Středoškolákům se během dvoudenního setkání věnovala společně s přednášejícími a studenty katedry germanistiky Ingeborg Fialovou, Viktorem Tichákem, Vendulou Kovářovou, Věrou Kubáčkovou a Petrou Pazderovou.
V závěru ojedinělého setkání, v němž došlo i na roli univerzit ve vzdělání, gymnazisté prezentovali výsledky diskuse. „Neočekávaným a vítaným efektem setkání byla demonstrace stoprocentně fungující česko-německé dvojjazyčnosti. Čeští a němečtí studenti i tutoři z řad studentů katedry germanistiky mluvili jazykem, česky či německy, který jim v tu chvíli zrovna připadal vhodný či jim nečinil vyjadřovací potíže. Přecházeli plynule z jedné řeči do druhé, rozuměli si, a demonstrovali tak evropský ideál receptivní multilingvity,“ zdůraznila Bartečková Nováková. S ostatními se shodla na tom, že by se podobný workshop mohl uskutečnit i příští rok.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.