Jubilejní Aeduca udělila Cenu Vladimíra Jochmanna Jiřímu Grenarovi

Ondřej Martínek z oddělení komunikace na flow konferenci festivalu Aeduca.
Fotogalerie: Milada Hronová a Velena Mazochová
sobota 11. října 2014, 08:21 - Text: Milada Hronová, Martina Šaradínová

Pátým nositelem Ceny Vladimíra Jochmanna udělované na festivalu vzdělávání dospělých Aeduca se stal Jiří Grenar. Je členem rady Asociace institucí vzdělávání dospělých a spolupracuje s katedrou sociologie, andragogiky a kulturní antropologie. 

Každoročně se snažíme o to, aby Cenu Vladimíra Jochmanna obdržel někdo, kdo se pohybuje na pomezí akademické a komerční sféry v oblasti vzdělávání dospělých. Jiří Grenar je v tomto směru již řadu let profesionál.  Navíc vyrůstal pod Jochmannovým vlivem, protože byli spolupracovníci,“ uvedla za organizátory Markéta Šupplerová.

Perspektivy technologií ve vzdělávání

Jubilejní desátý ročník se věnoval technologiím ve vzdělávání. Akademická i komerční sféra podle Šuplerové citelně vnímá nárůst tlaku na využívání nejrůznějších technologií, e-learningu, podpůrných online programů či supermoderních programů v 3D.

 „Odborníci v sekcích diskutovali o tom, v jaké míře mohou technologie nahradit lektora a o ztrátě kontaktu. Bonusem závěrečného panelu byla diskuse, zaměřená na téma MOOC univerzit. (Massive Open Online Course neboli hromadný otevřený online kurz - pozn. redakce.) Jde o pasivní online vzdělávání, které přichází z USA a univerzity jej mohou nabídnout prostřednictvím kurzu celoživotního vzdělávání pouze distančně,“ uvedla Šupplerová.

Marketing univerzit

Účastníci konference se v části nazvané Public relations (PR) českých vysokých škol mohli setkat s významnými osobnostmi marketingu. O využití sociálních sítích v PR vysokých škol hovořila specialistka na online marketing Eva Illésová, budování značky se věnoval Karel „Mindless“ Novotný.

„Struktury marketingu a postupy jsou identické, ať už je využíváme pro vzdělávací instituci či soukromou firmu. Z hlediska marketingu tuzemských vysokých škol jsme stále ve fázi vývoje. Mám pocit, že spousta vysokých škol dělá totéž, což vidíte při návštěvě vzdělávacích veletrhů. Diferenciace ve smyslu specializace, která je v zahraničí častá, nás teprve čeká,“ řekl Novotný.

 Na sekci věnovanou přípravě eduklipů či populárně-naučných videí zavítala i studentka Daniela Ťulpová. „Dosud jsem nevěděla, že zdejší oddělení komunikace vyrábí eduklipy. Protože studují divadelní a filmovou vědu, toto téma mě zajímá. Takže získané informace pro mne byly přínosné,“ uvedla.

Setkání kolegů

Na konferenci měli možnost potkat se i zástupci tiskových oddělení českých vysokých škol. „Konference pro mě byla zajímavá. Seznámila jsem se s tím, jak postupují na jiných školách. Doufám, že se navzájem dokážeme poučit, předat si zkušenosti a třeba v budoucnu spojíme síly a budeme tento národ vzdělávat hromadně,“ uvedla Ema Wiesnerová z tiskového oddělení Masarykovy univerzity.

Dvoudenní Aeduca přilákala ve svém desátém ročníku do Arcibiskupského paláce a Vlastivědného muzea na 150 účastníků. Festival organizoval Institut celoživotního vzdělávání filozofické fakulty společně s projektem Pomezi.


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.