Hyundai se stal novým partnerem katedry psychologie

Setkání partnerů u kulatého stolu.
Foto: Iva Velková
čtvrtek 23. ledna 2014, 15:59 - Text: (PR) Milada Hronová

Katedra psychologie posiluje výzkum i praktickou část své výuky prostřednictvím evropského projektu Partnerská síť. Mezi současných dvanáct partnerů se nově zařadila společnost Hyundai Motor Czech, Dopravní vzdělávací institut a Hasičský záchranný sbor. U partnerských společností mohou studenti psychologie vykonávat svou praxi či výzkum.

„Jsme první česká vysoká škola, které byla možnost praxe a výzkumu ve společnosti Hyundai Motor Czech nabídnuta. Počty studentů, kteří by mohli praxi v Hyundai vykonávat, bychom v budoucnu rádi rozšířili,“ řekl za katedru psychologie Marek Kolařík.

V každé z oblastí, tedy v klinické praxi, pedagogické psychologii, v sociálních službách a v oblastech psychologie práce a psychologie řízení musejí posluchači absolvovat celkem 40 hodin praxe.

Členové Partnerské sítě se nedávno v diskusi setkali u kulatého stolu a zástupci tří nových společností předstoupí v následujících týdnech před studenty. „Chystají se je informovat o konkrétní podobě praxí a stáží. Shrnou, co mohou během praxe očekávat a čemu se budou moci věnovat. Dostanou také informace o možných oblastech výzkumů,“ vysvětlil Kolařík.

Ambicí projektu Partnerská síť je lepší připravenost absolventů psychologie pro praxi. Katedra navazuje užší kontakty i proto, že chce sdílet informace s příbuznými obory. K tomu jí slouží aktualizovaný elektronický systém Edis. „Zahrnuje přehled o možných termínech praxe a podmínkách, které musí student splnit, aby se praxe mohl účastnit. V systému je také zveřejněn termín, kdy musí student i partnerská společnost odevzdat evaluační dotazník. Poté informace putují ke garantovi předmětu,“ popsal Kolařík.

Dvouletý projekt Partnerská síť reaguje na nedostatečnou propojenost mezi vzdělavateli a zaměstnavateli. Za dobu jeho dosavadní realizace už studenti vykonali 180 praxí.


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.