Eva Klimentová a Naděžda Špatenková nejlepšími pedagogy filozofické fakulty

Naděžda Špatenková a Eva Klimentová (zleva), vítězky soutěže O nejlepší pedagogický výkon.
Fotogalerie: Milada Hronová
středa 15. dubna 2015, 13:10 - Text: Milada Hronová

Eva Klimentová a Naděžda Špatenková z katedry sociologie, andragogiky a kulturní antropologie zvítězily v soutěži O nejlepší pedagogický výkon v roce 2014 na filozofické fakultě.

Drobné upomínkové předměty si ze slavnostního vyhlášení včera odneslo i dalších devět pedagogů. Soutěž má na fakultě podpořit vedle vědy a výzkumu i pedagogickou činnost.

Studenti – kritické publikum

„Mám z ocenění velkou radost. Pro studenty bakalářských programů je důležité sepětí s praxí, výuka je v tomto období snad i důležitější než věda,“ řekla Klimentová. Věnuje se sociální práci a cena v kategorii bakalářských programů se stala jejím prvním pedagogickým ohodnocením.

Naděžda Špatenková, která zároveň působí jako ředitelka Univerzity třetího věku a byla nominována za výuku disciplíny Psychologie dospělých, považuje soutěž za výborný nápad.

„I když si myslím, že jsem ocenění v podobě vázy obdržela spíše za andragogický a gerontagogický než pedagogický výkon, z výsledku mám radost. Studenti kombinovaného studia, které učím, většinou mají zodpovědný přístup ke studiu, už něco v životě prožili a dokážou zhodnotit, jestli pedagog má praktické zkušenosti nebo je jen teoretik. Jsou kritickým publikem,“ dodala Špatenková, která cenu získala za kategorii magisterských programů.

„I když se neustále snažím zdůrazňovat vědecký rozvoj filozofické fakulty, je samozřejmě podstatná i její pedagogická činnost.

Podle děkana Lacha vědecká činnost bez té pedagogické většinou pokulhává. „Gratuluji kolegům z největší katedry filozofické fakulty, obdivuji jejich výkony a věřím, že si i uchazeči o studium si všimnou, že kvalitní práce se studenty je něco, co může vylepšit jejich první roky života na vysoké škole,“ uvedl Lach.

Studenti – motor k vědecké činnosti

Nominaci v soutěži O nejlepší pedagogický výkon získalo za rok 2014 dalších devět pedagogů.

Byli jimi  Jana Burešová z katedry historie, doktorandka Ivana Častulíková z katedry politologie a evropských studií, Miroslav Charvát z katedry psychologie, Pavel Kliment z katedry sociologie, andragogiky a kulturní antropologie, vedoucí katedry klasické filologie Lubor Kysučan, Václav Jonáš Podlipský z katedry anglistiky a amerikanistiky, vedoucí katedry historie Jan Stejskal, Pavel Šaradín z katedry politologie a evropských studií a vedoucí katedry bohemistiky Miroslav Vepřek.

„Měl jsem možnost pracovat ve vědecké instituci, ale přiznám se, že mne to nelákalo. Učit na vysoké škole, setkávat se studenty, kteří jsou schopni pedagoga i motivovat k vědecké činnosti, mne naplňuje mnohem víc. A vzhledem k tomu, že učím staroslověnštinu, která mezi studenty nijak zvlášť oblíbená nebyla, mám z nominace ohromnou radost,“ prohlásil Vepřek.

Soutěž O nejlepší pedagogický výkon v roce 2014 vyhlásil děkan v době evaluace a ke které pětičlenná komise přihlížela při závěrečném hodnocení. Navrhnout svého oblíbeného vyučujícího mohli posluchači prezenční i kombinované formy studia do konce února.


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.