Akademici i studenti se učili koučovat
Akademičtí pracovníci a studenti univerzity se v uplynulých dvou dnech věnovali koučování v projektu Tera, jehož cílem je propojit akademickou sféru se sférou aplikační.
Koučování je budování vztahu. Jde o hledání principů, při nichž se omezuje kontrola a direktiva. Hlavním předmětem projektu je muzikoterapie, arteterapie, dramaterapie, taneční pohybová terapie a psychoterapie.
„Téměř každý, kdo není typický introvert, může v sobě kouče objevit. V kurzu byli lidé, kteří mají zájem o principy koučování jako pomáhající profesi,“ řekl lektor kurzu Michal Havlíček. Koučování se věnuje pětadvacet let a sympatizuje s přístupem, který není direktivní, nepřikazuje, ale naopak probouzí tvořivost a samostatnost.
Podle Havlíčka máme právě direktivu v sobě naprogramovanou, neustále máme tendenci šéfovat, radit, být se vším hned vyřízený. Koučování považuje za mnohem citlivější, neboť nechává prostor i druhé straně.
„Přemýšlím, zda se nevydám na dráhu kouče. Ale i kdybych se rozhodla jinak, můžu tuto zkušenost využít v práci v různých týmech. Nabízí více svobody a seberealizaci,“ uvedla studentka sociologie a andragogiky Hana Tulinská.
Projekt Tera se zaměřuje i na výchovné ústavy, dětské domovy, centra pro rodinu či psychiatrická zařízení.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.