RECENZE: Labutí jezero bere dech
Po deseti letech se do Moravského divadla v Olomouci vrací Labutí jezero, pohádkový balet, jehož premiéra splnila veškerá očekávání a brala dech.
Jeden z nejnáročnějších a nejkrásnějších baletů z dílny Petra Iljiče Čajkovského jsme poprvé mohli vidět v pátek 2. listopadu. Režie se ujal Robert Balogh a dvojroli Odetty - princezny zakleté do labutě a černé labutě Odilie svěřil Yui Kyotani, nové posile pro olomoucký balet. V nesmírně náročné dvojroli alternují Karolina Zarach a Jelena Iliina. Po jejím boku v hlavní mužské roli tančil Ivo Jambor jako princ Siegfried, jehož střídají Dmitrij Savakov a Arkadiusz Orłowski.
Pověst olomouckého baletního souboru byla dosud výborná, avšak v mých očích stoupla ještě výš. Kyotani s Jamborem tančili s naprostou lehkostí a elegancí, z jejich pohybů bylo možno číst, co chtějí sdělit, i přesto, že jejich tváře byly němé. Nebyli to však jen zástupci hlavních rolí, kdo v premiérovém večeru zářil. Celý baletní soubor opět dokázal své kvality. Díky vedení bývalé tanečnice Národního divadla Hany Vláčilové, která se ujala choreografie, byly výkony všech tanečníků excelentní.
Velmi doporučuji
90 %
Denisa Knausová
studentka české filologie a divadelní vědy
Zvláště impozantní je společný tanec labutí – tanečníci byli geniálním způsobem rozestavěni tak, že kamkoliv se v danou chvíli naklonili nebo pohnuli, byly mezi nimi na milimetry přesné mezery.
Nádheru Labutího jezera podtrhovaly krásné kostýmy z dílny Romana Šolce, a také scéna, kterou dala Vláčilová na starost Martinovi Černému. Labutí jezero je jedno z nejlepších představení letošního roku, na jehož reprízu lze zajít ještě v pondělí 12. listopadu a také 7. prosince.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.
