Vzdělávací semináře na katedře antropologie a zdravovědy pedagogické fakulty Univerzity Palackého

Ilustrační foto: archiv katedry antropologie a zdravovědy PdF UP
pondělí 26. října 2015, 14:35

S nástupem nového akademického roku 2015/2016 navázala Katedra antropologie a zdravovědy na své tradiční interaktivní vzdělávací aktivity pro studenty Pedagogické fakulty UP v Olomouci mimo povinný rámec studijních plánů garantovaných oborů.

Dne 30. září se uskutečnil již třetí ročník interaktivní přednášky a workshopu s docentem Stojanem Konstanjevecem z Pedagogické fakulty Univerzity v Ljubljani ve Slovinsku. Letošní téma se neslo v duchu „Modern nutrition and health“, kdy bylo poukazováno zejména na prohřešky dnešní výživy, resp. stravovacích návyků dětí a dospělých v moderní (vyspělé) společnosti a jejich těsné vazby na tzv. neinfekční epidemie (civilizační choroby). Přednáška obohacená pestrou škálou didaktických pomůcek k problematice výživy zaujala přes 60 studentů.

Dne 8. října pak zcela zaplněná nově zrekonstruovaná „stará“ aula PdF opakovaně hostila realizátory metodického semináře celorepublikového projektu „7a – 7x o alergii a astmatu pro školu“.  Projekt obsahově vychází ze strategie WHO Zdraví 21 a naplňuje cíle a obsah výchovy ke zdraví na všech typech škol. Iniciátorem a odborným garantem projektu je Česká iniciativa pro astma, o.p.s. Každý ze 100 účastníků obdržel celé spektrum metodických materiálů k problematice alergie a astmatu.

V průběhu semestru, resp. akademického roku, budou pro studenty, ale i učitele z pedagogické praxe, připraveny další edukační aktivity, jako např. již čtvrtý ročník interaktivního workshopu „Vánoce a zdraví“ (9. 12. 2015) či pátý ročník „Dne zdraví na pedagogické fakultě“ tematicky zaměřený na organizace a projekty v oblasti podpory zdraví a optimálního životního stylu, který se bude konat v dubnu 2016. 

Doc. Mgr. Martina Cichá, Ph.D., vedoucí katedry antropologie a zdravovědy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.