Výuková simulace českých vědců sklízí úspěchy ve světě
První cenu v prestižní soutěži European Conference on Games Based Learning získala česká výuková simulace „Československo 38-89: Atentát“. Na unikátním projektu určeném hlavně žákům základních a středních škol se podíleli odborníci z Filozofické a Matematicko-fyzikální fakulty UK ve spolupráci s Ústavem pro soudobé dějiny Akademie věd ČR.
V norském Steinkjeru, kde se prestižní soutěž konala, zvítězil český projekt v konkurenci více než 60 výukových her a simulací z celého světa. „Jedná se o zásadní evropskou soutěž výukových her a simulací. Vítězství je mimořádným úspěchem pro celý tým,“ uvedl Cyril Brom z Matematicko-fyzikální fakulty UK, který projekt na soutěži zastupoval.
„Skvělý interaktivní příběh s vynikající grafikou, který je podepřený mimořádně propracovanou metodikou pro učitele,” zhodnotila vítězný český projekt Louise Remenyi, předsedkyně soutěžní komise.
Jde už o druhé významné vítězství českého týmu. V červenci získala hra „Československo 38-89: Atentát“ první cenu v soutěži Games Learning Society Showcase 2015 v americkém Madisonu.
Projekt „Československo 38–89“ je sérií výukových simulací, které žákům přibližují významné okamžiky československých soudobých dějin. První díl s názvem „Atentát“ se zabývá nacistickou okupací a obdobím po atentátu na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha. „Nepředstavuje minulost jako uzavřený příběh, ale jako problém otevřený k řešení. Žáci jsou konfrontováni s různorodými verzemi minulosti, musí kriticky pracovat s prameny, aby si vytvořili podložený názor,” doplnil Kamil Činátl z Filozofické fakulty UK.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.