Vysokoškoláci varují školáky před nebezpečím internetu

Repro: Žurnál UP
pátek 27. května 2016, 13:01 - Text: (red)

Studenti Univerzity Palackého v Olomouci a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně vytvořili pět animovaných klipů, jejichž cílem je představit malým dětem témata související s jejich bezpečím na internetu. Meziuniverzitní minikampaň Ahoj, kotě vznikala téměř rok pod zastřešující hlavičkou celorepublikového projektu E-Bezpečí. Chce oslovit i rodiče dětí mladšího školního věku. 

Jak vytvořit správné heslo, jak se bránit před počítačovými viry, na co si dávat pozor, když komunikujeme s neznámými uživateli internetu a na koho se obrátit v krizové situaci? To jsou hlavní témata, kterým se věnuje pět nově vzniklých animovaných klipů zaměřených na rizikové chování žáků mladšího školního věku na internetu. Klipy připravili vysokoškoláci Univerzity Palackého v Olomouci (UP) a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (UTB) ve spolupráci s dalšími odborníky.

„V Olomouci vznikla idea, ve Zlíně v pěti štábech pak podrobný scénář, výtvarné návrhy a animační část. Všechny dokončující práce, tedy závěrečný střih, kompletace, animace titulků, komentáře, ozvučení a shodné úvody a závěry jsme pro jakousi jednotnost klipů opět tvořili v Olomouci na Univerzitě Palackého,“ řekl Martin Müller, vedoucí audiovizuální produkce UP. Podle něj je důležité i to, že základní ideu proměnili ve skutečnost právě vysokoškoláci.

„Je to vesměs studentská práce. A i když jsme jí dali jednotný kabát, každý z klipů si nese svou autorskou osobitost,“ zhodnotil Müller. Právě zpracování by dětem mělo být blízké. Spoty jsou hravé a nemají přesně daný didakticky charakter.

Právě to zdůraznil vedoucí Ateliéru Animovaná tvorba Fakulty multimediálních komunikací UTB Lukáš Gregor. „Ačkoli tradiční způsob audiovizuální komunikace hovoří spíše ve prospěch jednotného vizuálního stylu, my jsme chtěli mladé diváky zaujmout. Už i tím, že výtvarné uchopení každého ze spotů bude originální. Každý ze školáků si tak možná najde ‚ten svůj klip‘, který jej dokáže oslovit nejvíce,“ doplnil Gregor.

Kampaň vznikla pod patronací celorepublikového projektu E-Bezpečí, který se dlouhodobě věnuje prevenci, vzdělávání, výzkumu, intervenci a osvětě spojené s rizikovým chováním na internetu a souvisejícími fenomény.

„V kampani chceme oslovit i rodiče. Pro ně tým projektu E-Bezpečí připravil Pravidla bezpečnějšího používání internetu. Tato příručka může rodičům pomoci pochopit, jakým způsobem mohou u svých dětí zajistit bezpečné používání IT technologií,“ řekl za projekt E‑Bezpečí Kamil Kopecký. Klipy by podle něj mohly být instalovány i do systému médií jednotlivých škol České republiky, promítány v kinech před dětskými filmy či použity některou televizní stanicí zařazením mezi pořady pro děti.

Klipy a také Pravidla bezpečného používání internetu pro rodiče jsou k dispozici ZDE


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.