UPoint finišuje, otevře se ve čtvrtek v poledne

Štítkování.
Osm studentů pomáhá s navážkou zboží do obchodu, jenž bude součástí UPointu.
Foto: Pavel Konečný
neděle 12. dubna 2015, 10:38 - Text: Pavel Konečný

Informační centrum univerzity, obchod, čítárna i komunitní místo - to vše zahrnuje nový UPoint, který se ve čtvrtek v pravé poledne otevře v domě U Černého psa na Horním náměstí.

Módní kolekci v barvách Univerzity Palackého, suvenýry, knihy z univerzitního vydavatelství i kávu dostanou zákazníci UPointu v zajímavě členěném prostoru s plochou 200 metrů čtverečních. Otevřeno bude denně od 12 do 20 hodin.

Podobná idea existovala na univerzitě už dříve, ale nové vedení jí doslova vdechlo život. Zároveň tím podstatně přispělo k oživení městského centra. Přestože univerzita má v Olomouci několik desítek budov, paradoxně v centru města vidět nebyla.

Knihy, móda, suvenýry

Spojení knih, módy a reklamních předmětů je vlastně tím nejobvyklejším skloubením na zahraničních univerzitách. „Možná nejzásadnější impuls vzešel ze skotského Saint Andrews, kde jsem se šel na stáži podívat do jejich univerzitního obchodu. Vše tam mají velmi elegantní a do detailu dotažené, prakticky z každé věci se stává nositel značky. Na jednu stranu je to zboží, na druhé identifikace s institucí a šíření jejího dobrého jména po světě,“ uvedl prorektor Petr Bilík.

Regály zaplní napřed vybrané tituly z Vydavatelství UP a pražské Academie. Zprvu budou k dispozici jen tituly k prodeji, ale časem i k četbě. „Prostor bude otevřený i návštěvníkům, kteří si přijdou jen přečíst noviny či se začíst do některé z knížek patřících do fondu univerzitní knihovny,“ uvedl mluvčí univerzity Radek Palaščák.

Módní kolekci navrhla absolventka univerzity Alexandra Monhartová, nafotila ji studentka Kristýna Erbenová. Design suvenýrů je prací Radima Měsíce, studenta a zaměstnance oddělení komunikace v jedné osobě.

„Každou z těch věcí jsme měli v ruce, ode všeho jsme měli vzorky a vybírali jsme to nejkvalitnější v rozumné cenové relaci,“ řekl Měsíc, když popisoval výběr suvenýrů a reklamních předmětů.

Univerzita sobě

Rentabilita UPointu je do velké míry zaměřena na to, aby si zboží odkupovala sama univerzita, aby si ho osvojila akademická obec. „Když se budou odehrávat konference, měli by organizátoři myslet na tento obchod, a ne aby se při každé příležitosti měnila grafika, materiály a kupovaly se nekvalitní a nesmyslné věci,“ uvedl prorektor Bilík.

UPoint bude svým způsobem i obchodem studentů. Jeho spuštění nyní připravuje osm posluchačů několika fakult a ani po otevření z něj studenti nezmizí. „Budou tady pracovat, proto jsou tak nadšení a zapálení,“ objasnila vedoucí UPointu Lenka Matoušková.

Od otevření bude na pultech několik desítek druhů zboží, ale naskladněných položek je již nyní několik tisíc. „Nejvíce je zastoupena móda. Také předpokládáme, že nejrychleji dojde,“ odhaduje Matoušková. Nejdražším produktem je luxusní rukodělná kožená peněženka za 1500 korun, nejlacinějším dřevěná tužka s gumou za deset korun.

Dobrou atmosféru bude dotvářet kvalitní automatický kávovar s kávou z pražírny Kodó, víno z vinařství Hrdina a dcera z Velkých Bílovic nebo med sesbíraný v regionu.


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.