Světová premiéra Hanzlíkova koncertu pro violoncello měla na zahájení festivalu největší úspěch
Špičkový Orchestr Berg pod taktovkou Petera Vrábela včera zahájil festival MusicOlomouc.
Pražské uskupení provedlo skladbu Jana Trojana Večeře na konci světa, jež s jistotou zahájila festival na výbornou. Následovalo dílo Slavomíra Hořínky s titulem Lacrimosa, zkomponovaná pro barokní housle, koto, tam-tam a smyčcový orchestr. Obě sólistky Adéla Štajnochrová na housle a Anna Romanovská Fliegerová, která zahrála na tradiční japonský nástroj koto, prokázaly neobyčejnou technickou i výrazovou dovednost, a to především v úvodním motivu, který, jak již z názvu vyplývá, působil smutně a plačtivě. Jako třetí v pořadí zazněla světová premiéra – Koncert pro violoncello a smyčcový orchestr Tomáše Hanzlíka. Na violoncello se představil Lukáš Polák. Tato skladba měla bezesporu největší úspěch.
Druhou polovinu zahájilo dílo Jany Vöröšové Havran a moře. Autorka zařadila zajímavý efekt, prasknutí papírového sáčku, jež udržovalo sál v absolutní pozornosti. V následující kompozici se představil Ženský sbor Lenky Dohnalové‑Mlynářové se skladbou Nocturne with Ray od Michala Nejtka, který zaujal netradičním použitím pingpongových míčků. V závěru koncertu pronesl dirigent Peter Vrábel poznámku: „Pardon, my jsme to zkoušeli za světla,“ při krátkém opětovném rozsvěcování a zhasínání světel v sále. Díky ní rozesmál téměř celé publikum a to si vyslechlo hudbu k němému filmu Le ballet mécanique skladatele Jana Duška.
Až na pár míst byl reprezentační sál Anag zcela naplněn. Což svědčí o tom, že o soudobou hudbu se zajímá čím dál více a více posluchačů v porovnání s předešlými ročníky.
Dnes se obecenstvu představí Ivan Myslikovjan. Druhý koncert soudobé hudby v Olomouci nese titul Ivan Myslikovjan & Saxofon & Elektronika. Začíná v 19 hodin v kapli Božího těla. Tento interpret působí nejen jako sólista, ale spolupracuje i s předními osobnostmi české populární hudby například s Karlem Gottem, Helenou Vondráčkovou či Lucií Bílou. Uvede skladby vzniklé momentální improvizací, několik remixů elektronické hudby a také pár svých skladeb.
Autorka je studentkou oboru Muzikologie.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.