Stylová doprava na přednášku, do práce i na piknik aneb Sdílej růžové kolo

Ilustrační foto: Archiv Rekoly
sobota 15. srpna 2015, 08:05 - Text: Milada Hronová

Už druhým rokem umožňuje olomoucký bikesharing alternativní dopravu prostřednictvím veřejného půjčování růžových kol. Za výhodných podmínek se mohou na přednášku a do zaměstnání dostat také studenti a zaměstnanci Univerzity Palackého. Ta jim jako partner projektu nabízí růžovou dopravu za poloviční cenu.

„Rektor Univerzity Palackého sympatizoval s touto dopravou už loni a i letos budou moci studenti a zaměstnanci jezdit za poloviční cenu. Druhou část jim univerzita opět uhradí,“ uvedl koordinátor projektu Rekola Eduard Vaněk.

Ve městě je v současné chvíli k dispozici deset kol, začátkem semestru jich podle Vaňka bude po Olomouci jezdit 25. Ve vozovém parku projektu najdou zájemci především kola značek Favorit, Liberta a Eska. Jde o starší kola, z nichž se po servisu staly zajímavé funkční stroje s růžovým nátěrem. Růžová barva je barvou veřejného prostoru a podle provozovatelů zaručuje i dobrou viditelnost.

Bicykly jsou osazeny novými díly, vybaveny světly, košíky a dřevěnými bedýnkami a dostaly i komaxitový lak. Zpříjemní večerní projížďky i cesty na nákupy či piknik. Možnost využití těchto kol je přitom podle Vaňka jednoduchá.

„Zájemce si do svého chytrého telefonu stáhne mobilní aplikaci, v níž vidí mapu s koly, která jsou rozmístěna v ulicích Olomouce. Stačí jen k jednomu z nich dojít, opsat šestimístný kód z rámu kola a aplikace mu dá kód číselného zámku, kterým je kolo zamčeno. Jakmile se člověk přemístí, kam potřebuje, stačí pomocí interaktivní mapy zaznamenat do aplikace polohu kola tak, aby jej mohl použít další uživatel. Pokud člověk nedisponuje internetem v mobilu, může si kolo půjčit i pomocí sms zprávy,“ dodal Vaněk.

Maximální doba výpůjčky růžového kola je tři hodiny. K výhodám patří možnost jezdit za jednu platbu i v jiných městech, které se projektu účastní - v Praze, Brně, Pardubicích, Hradci Králové a Českých Budějovicích. Primární účel každého systému sdílení kol je přeprava na kratší vzdálenosti, třeba i v kombinaci městskou hromadnou dopravou.

Více ZDE.


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.