Špatné zprávy těší čtenáře více než ty dobré

Ilustrační foto: Freeimages
úterý 24. března 2015, 09:16 - Text: Kateřina Černohorská

Odborníci z Washington State University ve Spojených státech a z belgické Katolické univerzity v Lovani přišli s názorem, že za přemrštěný počet špatných zpráv v médiích mohou sami jejich konzumenti. Podle výzkumu totiž špatné zprávy těší jejich příjemce mnohem více než ty dobré.

Výzkumníci vytvořili teoretický model, ilustrující jakým způsobem příjemci oceňují pozitivní a negativní zprávy v novinách. Model analyzoval například to, jak moc konzumenty potěšil výběr typu zprávy.

Odborníci zjistili, že větší osobní prospěch plyne ze čtení špatných zpráv. Tato tendence pak ovlivňuje celou společnost, aby preferovala negativní novinky. Lidé si prý dokonce častěji vytvoří lepší vztah k těm novinám, které přinášejí více špatných zpráv.

„Novináři na tento požadavek reagují tak, že v novinách přinášejí více zpráv o špatných událostech než o čemkoliv jiném. Díky tomu je lidé rádi čtou a prodají více výtisků,“ vysvětlila Jill McCluskeyová, která studii vedla.

Stejný model se dá podle McCluskeyové aplikovat také na televizní či internetové zpravodajství. Vyslechnutí špatných zpráv podle ní lidem pomáhá i v tom, aby si uvědomili svá špatná rozhodnutí a vyhnuli se chybným krokům. 


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.