POMEZI nabídne kurzy o médiích i technice
Projekt POMEZI umožňuje akademikům, kteří jsou do něj zapojeni, se dál vzdělávat. Formou dvou prezenčních setkání se účastníci kurzu Didaktika distančního vzdělávání seznámili s podstatou distančního vzdělávání a jeho možnostmi.
„V tomto kurzu se účastníci dozvídají, jak tvořivě využívat všech možností distančního vzdělávání. Seznamují se s didaktickými aspekty distančního vzdělávání a učí se je tvořivě využít. Cílem kurzu je také představit nástroje, které jsou autorům opor v e-learningovém prostředí k dispozici,“ vysvětlila jedna z lektorek kurzu doktorka Eva Stránská.
Setkání v květnu a v červnu 2012
Červnový kurz byl zaměřen na didaktiku distančního vzdělávání. Seznamoval autory a lektory s novým vzdělávacím portálem a jeho modulem – e-learningovým prostředím. „Zaměřili jsme se na oblast hodnocení distančních studijních opor podle kritérií požadovaných ve směrnici o distančním vzdělávání. Každá nově vzniklá studijní opora projde procesem certifikace. V souvislosti s e-learningem jsme se znovu zaměřili na tvorbu distančních studijních opor z praktického hlediska,“ zdůraznil metodik projektu Mgr. Milan Večerka. Dvaceti školení se zúčastnilo 182 akademických pracovníků a pracovníků z centrálních pracovišť UP.
Fakultní dny
V letních měsících vypracovali autoři část distanční studijní opory, kterou lektorky kurzu společně s metodikem hodnotí v průběhu září a října. V těchto „fakultních dnech“ jsou k dispozici po dva dny na konkrétní fakultě, aby autorům inovací pomohli zhodnotit vypracovanou oporu. V případě požadavku na zhotovení videozáznamů či animací je možné kontaktovat hlavního metodika Milana Večerku, popřípadě grafika a animátora Michala Paxu. „Během konzultací se soustředíme na dodržení didaktických aspektů při tvorbě, strukturu distanční studijní opory a poradenství. Každému z autorů se věnujeme zhruba dvacet minut na jeho domovské fakultě,“ uvedla Stránská. „Většina autorů tvorbu studijní opory v novém e-learningovém prostředí hravě zvládla, označili nástroj distančního vzdělávání za intuitivní. Akademici, kteří chtějí podle vytvořené opory učit už tento semestr, jsou ve druhé části kurzu seznámeni s tím, jak ji navázat na rozvrhovou akci v IS STAG,“ dodala Stránská.
Kurzy pro akademiky
Na sedmi kurzech pro akademické spolupracovníky spolupracuje 26 tvůrců: kurzy Didaktika distančního vzdělávání a Moderní výukové metody zajišťují pracovníci z Oddělení dalšího vzdělávání. Ředitel Českého rozhlasu Olomouc Pavel Hekela a mluvčí Fakultní nemocnice Olomouc Egon Havrlant připravují kurz komunikace se zaměřením na teoretické i praktické zvládnutí základů mediální komunikace. Tři externisté z praxe pracují na kurzu o digitálních médiích. Pracovníci CVT chystají kurz zaměřený na počítačovou gramotnost a kurz studijní informační systémy. Chybět nebude ani kurz připravovaný pracovníky knihovny zaměřený na využívání informačních a rešeršních odborných databázových zdrojů. Tyto kurzy odstartují v novém roce, jejich sylaby jsou k dispozici na webu projektu.
Počet angažovaných osob v projektu POMEZI
Projekt POMEZI začal v lednu 2012, ukončen bude 31. prosince 2014. Inovuje 331 předmětů na pěti fakultách. Na projektu k 1. říjnu 2012 participuje celkem 222 spolupracujících osob. Kromě 163 tvůrců inovací předmětů z pěti fakult a rektorátu spolupracuje na projektu také 26 tvůrců kurzů pro akademické pracovníky.
Projekt POMEZI: Podpora mezioborových studií a inovací studijních
programů na Univerzitě Palackého v Olomouci, č. projektu:
CZ.1.07/2.2.00/28.0091. Projekt je spolufinancován z prostředků
Evropské unie a státním rozpočtem ČR.
Pracoviště | POMEZI: Počet tvůrců inovací předmětů za fakultu / pracoviště |
Fakulta tělesné kultury | 21 |
Cyrilometodějská teologická fakulta | 51 |
Fakulta zdravotnických věd | 30 |
Právnická fakulta | 49 |
Přírodovědecká fakulta | 6 |
Rektorát: Oddělení dalšího vzdělávání | 1 |
Rektorát: Oddělení komunikace | 1 |
Rektorát: Audiovizuální centrum | 1 |
Rektorát: Centrum výpočetní techniky | 0 |
Knihovna Univerzity Palackého | 3 |
Centrální prac.: CELKEM | 6 |
CELKOVÝ POČET INOVACÍ / OSOB | 163 |
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.
