Nový ředitel kolejí a menz zdůrazňuje potřebu zákaznického přístupu ke strávníkům i ubytovaným

Josef Suchánek, nový ředitel Správy kolejí a menz Univerzity Palackého.
Foto: Milada Hronová
pátek 4. prosince 2015, 07:10 - Text: Milada Hronová

Koleje a menzy Univerzity Palackého jsou na velmi dobré úrovni a ve srovnání s ostatními vysokými školami se rozhodně nemají za co stydět. Tvrdí to jejich nový ředitel Josef Suchánek. Současně dodává, že je zároveň co zlepšovat. O strávníky a ubytované chce pečovat tak, jak o své zákazníky pečují jiné firmy.

„Jsme servisní součást univerzity, ke studentům a zaměstnancům bychom tedy měli přistupovat jako k zákazníkům. A to zde v některých detailech trochu chybí. Proto budu prosazovat ve všech směrech tak zvaně zákaznický přístup,“ říká Josef Suchánek, ředitel Správy kolejí a menz Univerzity Palackého. Nově je vede od září a v koncepci, kterou obhájil při výběrovém řízení a nyní i prezentoval na Kolegiu rektora, klade vedle kvality ubytování a stravování patřičný důraz na komunikaci se zákazníkem.

Slabá místa: komunikace, navigace a interní marketing

Posílit by chtěl ředitel Suchánek hned několik věcí, především v komunikaci. Studenti, zaměstnanci a veřejnost podle něj nejsou dostatečně informováni o standardních službách a novinkách. Suchánek tvrdí, že interní marketing, vnější navigační systém i navigace uvnitř kolejí a menzy si zaslouží zkvalitnění.   

„Chceme být při tvorbě nového webu Univerzity Palackého, stránky Správy kolejí a menz bychom rádi měli takové, jaké odpovídají potřebám našich zákazníků. Určitě bychom podle jednotného vizuálního stylu měli spolupracovat i na přípravě navigačního systému. Chystáme se rekonstruovat hlavní menzu a věřím, že její nová podoba bude odpovídat nejen novým technologiím, potřebným k modernímu vaření, ale i požadavkům strávníků. Vylepšení nás čekají na koleji Generála Svobody, kde bychom měli i dokončit snídaňovou výdejnu a rekonstruovat pokoje včetně jejich vybavení. Jsme také v procesu postupné instalace WiFi sítě na všech kolejích. Toho, co bychom mohli vylepšit, je celá řada,“ vypočítává Suchánek. Letos poprvé připravila Správa kolejí a menz také informace pro uchazeče o studium. Informační brožury kolejí a menz se rozebraly na veletrhu pomaturitního studia Gaudeamus v Brně, další část ´zmizela´ při nedávném Dni otevřených dveří. Nemalé množství z nich si podle ředitele Suchánka brali rodiče maturantů, kteří společně se svými potomky zvažují, která škola pro ně bude nejlepší volbou.

Ing. Josef Suchánek, ředitel Správy kolejí a menz UP je absolventem Vysoké školy báňské v Ostravě. Dvanáct let působil v managementu společnosti Makro Česká republika.

„Úroveň kolejí a menz může zásadním způsobem ovlivnit rozhodování uchazečů, jestli budou studovat právě na Univerzitě Palackého,“ zdůrazňuje Suchánek. V některých případech podle něj dokonce spolurozhoduje i o tom, jestli student v Olomouci zůstane i v navazujícím studiu. Správu nad vysokoškolskými kolejemi a menzami převzal Josef Suchánek v září se zdánlivě jednoduchou ideou: Univerzita Palackého je příjemné místo pro studium a život. „Kvalita studia, oborů je věcí fakult, kvalita života, jehož součástí je i ubytování a stravování, patří více nám. Vnímám to jako velký závazek,“ zdůrazňuje Suchánek.

Záruka kvality a ceny jídla  

Během posledního roku uvařila menza Univerzity Palackého pro studenty 422 tisíc obědů, celkově pak více než 600 tisíc jídel. A podle ředitele Suchánka je v případě potřeby schopna vařit ještě víc, k přípravě jídel se dají využít i odpolední nebo noční směny.  

„V menzách Univerzity Palackého se stravuji pravidelně a za kvalitou jídla si stojím. Když mi vedoucí menzy řekla, že na svatého Martina připravujeme pro strávníky husu, zkusil jsem na oběd pozvat rektora univerzity. Nakonec poobědval v menze i s kardinálem Dominikem Dukou, který v Olomouci přednášel k poctě J. L. Fischera,“ říká Suchánek. Tvrdí, že z jídel se mezi strávníky těší oblibě svíčková, výborná je zde podle něj i nabídka pizzy, sám si však nejvíc dává bezmasá jídla. „Nikdo nejsme bez chyby, a pokud se někdy něco nepodaří, je potřeba nám dávat okamžitou a korektní zpětnou vazbu, aby na ni bylo možné reagovat,“ dodává. Důležitým tématem je podle něj kvalita surovin. „Pracujeme na nákupu stravovacího software, který obsahuje aukční nákupní systém. Ten by nám měl přirozeně umožnit zlevnit nákup surovin," říká. Ušetřené peníze se však nechystá promítnout primárně do ceny jídel, ale do nákupu kvalitnějších surovin při zachování stávajících cen.


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.