Nová média v podzimní kampani nejvíce využili lidovci a TOP 09
Nové komunikační nástroje, jako jsou vlastní webové stránky a sociální síť Facebook, ve volební kampani před podzimními krajskými a senátními volbami nejčastěji využili kandidáti KDU-ČSL, TOP09 či strany ANO 2011. Potvrdil to výzkum odborníků z Masarykovy univerzity.
Tým složený z politologů a mediálních odborníků podrobil analýze online komunikaci všech 233 kandidátů do Senátu a 251 lídrů kandidátek do krajských zastupitelstev. U všech kandidátů se sledovalo i to, jak se na využití nových médií projevil jejich věk, vzdělání či délka politické kariéry. Ze srovnání senátních a krajských voleb vyplývá, že webové stránky jsou až dvakrát populárnější mezi kandidáty do Senátu. „Míra užití Facebooku je napříč volbami velmi podobná. U velkých politických stran však můžeme vysledovat výrazně vyšší využití Facebooku u krajských voleb,“ uvedla mediální analytička Marta Fialová.
Podrobná analýza velkých politických stran u senátních voleb zvýrazňuje několik odlišností. Trochu překvapivě patřila v těchto volbách mezi nejaktivnější strany KDU-ČSL, TOP09 a strana ANO 2011. Všichni kandidáti z těchto tří stran mají vlastní webové stránky a Facebook ve více než 80 procentech případů. Dobře si vedou i velké strany ODS (web 77,8 procenta a Facebook 63 procent) a ČSSD (web 63 procent a Facebook 48 procent). Ve využívání blogů dominují kandidáti KDU-ČSL.
Význam nových médií ve volební kampani prakticky zcela opomíjejí kandidáti KSČM, u nichž jen necelá čtvrtina disponuje alespoň facebookovou stránkou či profilem. Podobně jsou na tom zástupci Suverenity nebo NS-LEV 21. Nezájem kandidátů těchto stran o sledovaná média lze vysvětlit menší přítomností jejich voličů v prostředí nových médií. Ale dokonce i Věci veřejné, které se dlouhodobě prezentují jako politická strana vycházející z principů přímé volby a rozhodování s pomocí internetových voleb a diskusí, nevyužívala v poslední senátní volební kampani nových medií nijak nadstandardně, spíše naopak.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.
