Kariéru studentů, peníze pro nadaci, univerzitní obchod i servis pro konference mají na starosti ženy

Nové vedoucí 1) Jitka Janečková Moťková 2) Dita Palaščáková 3) Lenka Matoušková 4) Eva Blažková.
Koláž: Žurnál UP
pátek 20. března 2015, 07:50 - Text: Pavel Konečný

Do nových pracovních pozic i životních rolí se dostávají čtyři ženy. Na univerzitě budou pracovat jako vedoucí studentského poradenského centra, nadačního fondu či univerzitního obchodu. Nová je i vedoucí Konferenčního servisu.

Nové pozice jsou zajištěny z externích dotací či díky spolupráci s Českou spořitelnou. Vedení univerzity vybíralo z mnoha uchazečů a uchazeček. „K zásadním faktorům patřila manažerská dynamika a schopnost samostatného a inovativního myšlení a fungování. Přeju všem, kdo se ujímají nových či staronových postů, aby zažívaly jen pozitivní dojmy z univerzity,“ uvedl prorektor pro vnější vztahy Petr Bilík.

Studentské poradenské centrum

„Ráda dělám věci, které mají smysl. A podle mne kariérové a profesní poradenství je cestou, jak usnadnit budoucím absolventům uplatnění na trhu práce,“ uvedla vedoucí vznikajícího Studentského poradenského centra Jitka Janečková Moťková.

Důležitou součástí aktivit centra bude i spolupráce s již existujícími poradenskými místy na fakultách. „Centrum by se mělo stát živým komunitním místem, kde se budou studenti setkávat. Klíčovým úkolem bude zapojení členů komunity univerzity, angažovanost studentů, již existujících studentských spolků a povzbuzení zájmu studentů o dění. Neopomenutelná je také spolupráce s obdobnými zahraničními centry i dalšími institucemi,“ naznačila Janečková Moťková.

Kariérní poradenství vnímá Janečková Moťková jako velké téma. Propojení na konkrétní zaměstnavatele již během studia, může podle ní pomoci zájemcům s ujasněním jejich dalšího směřování i posílením osobnostních silných stránek. „Nalezení dobré práce během prvního roku po skončení vysoké školy bývá určující pro celou budoucí kariéru člověka,“ zdůraznila Janečková Moťková, která zároveň pracuje jako ředitelka krajské hospodářské komory. S otázkami slaďování potřeb trhu práce a vzdělávací soustavy se setkává denně. 

Nadační fond univerzity

Absolventka andragogiky a klasické filologie Dita Palaščáková bude pro svou alma mater hledat peníze. Nastupuje do pozice fundraiserka a koordinátorka Nadačního fondu Univerzity Palackého.

„Fundraising vnímám jako klíčový nástroj pro budování důvěry mezi univerzitou, komerčními subjekty, absolventy a veřejností,“ uvedla Palaščáková. Nově vznikající nadační fond bude představovat zajímavou příležitost k propojování akademického světa s partnery z řad firem, individuálních dárců, ale také absolventů, s jasným posláním: prostřednictvím podpory mezinárodních studentských vědecko-výzkumných aktivit přispět k rozvoji internacionalizace univerzity a dílčím způsobem také k řešení celospolečenských či environmentálních problémů. „Úspěšná spolupráce kultivuje vztahy, přináší institucím dobré jméno, nové možnosti a samozřejmě také prostředky k realizaci zajímavých a smysluplných projektů,“ dodala Palaščáková.

Svou profesní dráhu nová fundraiserka spojila dříve s neziskovými organizacemi zaměřenými zejména na poskytování sociálních služeb. Pracovala v nich na poli řízení lidských zdrojů, projektového managementu, vzdělávání, interkulturní komunikace a fundraisingu.

UPoint

Informační centrum a univerzitní obchod na Horním náměstí povede Lenka Matoušková. Bude mít na starosti multifunkční prodejní prostor kombinující moderní pojetí propagace a odkaz na staletou tradici univerzity a městě.

„Budeme poskytovat informace o možnostech studia a aktivitách jako jsou AFO, univerziáda, program Absolvent nebo konference. V blízké budoucnosti tam bude také sídlo průvodcovské služby,“ popsala Matoušková.

Sortiment v obchodě bude zahrnovat unikátní módní kolekce, propagační předměty, funkční vybavení pro konference i umělecké fotografie. Jako doplňkový sortiment chystá Matoušková lokální produkty – med, čaj, kávu, víno – ve vysoké kvalitě a sladěné v jednotném vizuálním stylu.

UPoint bude místem s prodejem lístků na plesy, koncerty, filmová a divadelní představení a další univerzitní akce. Zároveň bude sloužit jako prodejna vybraných reprezentativních publikací Vydavatelství Univerzity Palackého.

„Současně to bude i odpočinková komunitní zóna, tedy místo pro setkávání studentů, akademiků a veřejnosti s možností samoobslužné konzumace a čtení knih i tuzemských a zahraničních periodik,“ doplnila Matoušková.

Konferenční servis

V čele Konferenčního servisu je nově Eva Blažková, která byla donedávna referentkou na oddělení komunikace, kde měla na starosti PR kampaně a styk s absolventy. Na univerzitu ale nastoupila už v roce 2010. „Od svého nástupu jsem se v každé pracovní pozici setkávala s organizováním akcí. Ať už u vzdělávacích kurzů v celorepublikovém projektu nebo s technickým a organizačním zajištěním výuky v programech celoživotního vzdělávání,“ připomněla Blažková.

Vedení Konferenčního servisu je pro ni nejen aplikováním získaných poznatků a zkušeností do praxe, ale především výzva k vytvoření profesionální organizační jednotky.  „Chtěla bych rozšířit nabídku konferenčních služeb tak, aby přesáhla organizování slavnostních aktů univerzity a opakující se konference. Konferenční servis by měl být pro celou akademickou obec garantem profesionálně realizovaných eventů,“ vysvětlila Blažková. Jejím cílem je, aby se Konferenční servis stal hlavním organizátorem či spoluorganizátorem významných akcí v Olomouci. Aby společně s městem a krajem podporoval kongresovou turistiku.

Za první krok považuje Eva Blažková vytvoření nabídkových listů s přehledem služeb Konferenčního servisu a zprovoznění jeho webových stránek. Chce, aby se Konferenční servis stal pevnou a nepostradatelnou součástí univerzity. Nabízet bude nejen komplexní realizace akcí, ale i dílčí aktivity v podobě zajištění propagačních materiálů, moderátorů nebo ubytování. 


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.