Generation What? Univerzita podporuje jedinečný evropský průzkum mapující mladou generaci
Chcete o sobě dát vědět? Zajímá vás, jestli žijete podobný život jako vaši vrstevníci v dalších Evropských zemích? Pokud ano a pokud vám je mezi 18 a 34 lety, pak máte jedinečnou příležitost. Zapojte se do mezinárodního projektu Generation What. Jeho česká část právě odstartovala i za podpory Univerzity Palackého.
Celý projekt Generation What má tři cíle. Základem je dotazník vytvořený ve spolupráci se sociology, který je k dispozici online ve všech zúčastněných evropských zemích. Výsledek by měl ukázat, jaké má tato generace ambice, v co doufá a čeho se obává. Druhým cílem projektu je vytvoření dokumentárního a statistického portrétu české mládeže a do třetice vlastně totéž, ale v celoevropském měřítku. Včetně toho, že by měla vzniknout informační grafická mapa porovnávající odpovědi podle zemí v celoevropském měřítku.
„Budeme rádi, když se studenti Univerzity Palackého zapojí do tohoto unikátního projektu.Studuje u nás přes dvacet tři tisíc mladých lidí a bylo by zajímavé, kdyby se jejich názory a jejich představy ve výsledcích promítly,“ uvedl Ondřej Martínek z oddělení komunikace UP.
Otázky v průzkumu jsou rozděleny do 21 témat, od reakcí na hospodářskou krizi přes vztahy s rodiči nebo nerovnosti až po lásku. Stačí si vybrat z nabídnutých odpovědí třeba na otázky typu: „Jedno z hlavních pravidel života je: Buď vytřeš podlahu s ostatními, nebo ji oni vytřou s tebou.“ „Máš nějaký piercing?“ „Mohl bys být šťastný bez náboženství?“ „Dal sis někdy s rodiči jointa?“ „Komu bychom měli otevřít své hranice?“
Ke každému tématu je natočené video s lidmi z jedné země, kteří odpovídají na stejné otázky jako internetoví uživatelé. Video ukazuje jejich reakce, otázky, pochyby či přesvědčení. Všechna videa jsou paralelně doplněna údaji získanými prostřednictvím dotazníku. Tvůrci projektu zdůrazňují jeho anonymitu. „Po nikom ani nechceme, aby uváděl své jméno. Informace o věku, pohlaví, poloze a podrobnosti o vzdělání či profesním zaměření jsou vyžadovány pouze pro statistické účely, abychom mohli co nejpřesněji vytvořit portrét celé generace. Umožní nám to například zjistit podíl studentů žijících v Plzni, Liberci nebo Zlíně, kteří si musí na studium sami vydělávat. Také budeme schopni zjistit, kolik mladých pracujících do 23 let se v práci cítí podhodnoceno,“ vysvětlují na internetových stránkách.
Generation What je interaktivní projekt v produkci společností France Télévisions, Upian a Yami 2 ve spolupráci s Evropskou vysílací unií a dalšími 14 evropskými vysílacími společnostmi. V České republice ho podporují Česká televize a Český rozhlas. Univerzita Palackého díky spolupráci na projektu získá nejen jeho výsledky, ale také prostor pro svou propagaci v rámci internetového vysílání České televize.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.