Business Camp UP inspiroval a vybízel k odvaze v podnikání

O týmové komunikaci hovořil programový manažer Googlu Daniel Franc.
Fotogalerie: Ondřej Pech
pondělí 19. října 2015, 11:26 - Text: Martina Vysloužilová

Začínající podnikatelé i studenti, kteří hledají inspiraci k podnikání, se v sobotu potkali v olomoucké Pevnosti poznání.  Právě tam se totiž konala konference UP Business Camp. V inspirativním prostředí muzea vědy přednášeli ti nejlepší ve svých oborech. Ať už se téma týkalo budování značky, výběru lidí do týmu, podnikání v Berlíně nebo jednoduše toho, jak být v životě spokojený.

Program zahájil rektor Jaroslav Miller, který se s publikem podělil o příběh spolužáka z Oxfordu. Ten již během studií měl svůj podnikatelský sen, když se snažil v pronajatém domku vyvíjet zařízení na odsolování mořské vody.  „Naše cesty se na začátku 21. století rozešly, ale teď jsem se náhodou s jeho jménem setkal v Austrálii a kontaktoval ho. S ohromením jsem zjistil, že jeho nesmělé pokusy v době studií skončily úspěchem. Dneska vyrábí odsolovací zařízení pro australské domácnosti a malé podniky,“ řekl rektor.

UP Business Camp se ve svém celodenním programu věnoval celé škále podnikatelského záměru, který začíná volbou správné značky, pokračuje podnikatelským plánem přes marketing, prodej a také propagaci. Byl určený všem, kteří se zajímali o podnikání, osobní růst, a chtěli se potkat s lidmi, kteří jim dokáží předat zkušenosti. Řada účastníků ocenila umístění konference v novém muzeu vědy Pevnost poznání pro jeho genius loci.

Inspiraci na konferenci hledala také absolventka Univerzity Palackého Helena Šenbergerová. „Chtěla jsem poznat něco nového a potkat pozitivní lidi. Líbila se mi přednáška Daniela France z Googlu. Zaujal mě způsob jejich práce, jak to tam ve firmě chodí,“ svěřila se. Daniel Franc propojuje lidi a technologie. V současnosti je programovým manažerem globálního Googlu pro práci s technickými komunitami po světě. Založil různé komunitní projekty a v Olomouci radil, jak nejlépe komunikovat v týmu. Jednou z jeho rad byla tato: Don‘t  be a jerk - nechovej se jako blbec. „Což člověku říká, aby se trošku zklidnil, když vstupuje do nějaké komunikace a uvědomil si, že ten druhý je tady proto, aby se spolu dohodli, a ne aby si navzájem dělali nějaké nepříjemnosti,“ vysvětlil Daniel Franc.

Pro nové podněty a také kontakty si do Pevnosti poznání přišlo dvě stě padesát účastníků. Byl mezi nimi i podnikatel David Kopřiva, který od roku 1998 provozuje webový portál olomouc.cz. Je přesvědčený o tom, že podnikání je nikdy nekončící proces. Rád se potkává s lidmi, kteří jsou na začátku a mají nápady. Inspiraci prý bude sbírat celý život. A co by poradil začínajícím podnikatelům? „Věřte ve svůj projekt. Pokud tomu nevěříte, tak se to povést nemůže. Na své cestě totiž budete překonávat spoustu překážek, a pokud máte pochybnosti, tak se to nepovede.“

Do nabitého programu zasáhla i nemoc – jeden z očekávaných hostů, podnikatel Tomáš Čupr, který založil portály Slevomat.cz a DameJidlo.cz, totiž onemocněl a nemohl přijet. Organizátoři všem v sále ale slíbili kompenzaci.

Akci pořádal již potřetí Vědeckotechnický park UP (VTP UP). „Snažíme se o dvě věci: být obchodním oddělením univerzity a podporovat podnikání v Olomouci. UP Business Camp je samozřejmě bližší té druhé zmíněné činnosti a souvisí s naším aktivním budováním komunity podnikatelů a podnikavců,“ řekl Jiří Herinek, ředitel VTP UP.


Komentáře

Žádné komentáře

Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.