RECENZE: Peníze nebo láska?
Co je v dnešní době důležitější – láska, nebo peníze? Tuto otázku si Moravské divadlo poprvé položilo v pátek 23. listopadu během premiéry hry Láska a peníze od současného britského dramatika Dennise Kellyho.
Hru, jejíž začátek se zdál být výčtem ze slovníku sprostých slov, si vzal režijně na starosti Mikoláš Tyc a dramaturgicky Milan Šotek. Hlavní roli Davida, ztvárnil Jiří Suchý z Tábora, který v úvodu diváky bavil komunikací přes email s milenkou Sandrine a následně nás obeznámil s hrůznou smrtí své manželky Jess. Po zbytek hry jsme retrospektivně sledovali Davidovy osudy, od zoufalého hledání práce u bývalé přítelkyně Val, kterou si zahrála vynikající Tereza Richterová, přes problémy s Lenkou Kočišovou jakožto manželkou Jess, která je „vyléčená“ ze závislosti na nakupování, po svatbu s Jess.
Ivana Plíhalová a Jaroslav Krejčí si zahráli rodiče truchlící nad smrtí své dcery Jess, avšak jejich postavám více záleželo na tom, kolik peněz stálo místo na hřbitově, náhrobní kámen a obrovská hrobka, kterou nad hrobem jejich dcery postavil neznámý Řek. Scéna, v níž Petr Kubes jako Duncan hovoří s naivní blondýnkou Debbie v podání Venduly Fialové, jež se chce stát pornoherečkou, a scéna s rodiči, jsou kromě scén s Davidem posledními, které mě na představení bavily. Velmi nudnými shledávám scény s byznysmeny hovořícími o obchodě, penězích a investování, jejichž dohady a rozhovory byly smrští čehosi nezapamatovatelného a zapomenutelného.
Představení uzavírala zkouška trpělivosti diváků v podobě desetiminutového monologu Jess o vesmíru, nukleární energii a temné hmotě, který mně i vrtícím se divákům kolem připadal zbytečný, nudný a nesmyslný. Na začátku velmi nadějně vypadající představení se tímto poněkud pokazilo, stále jej však považuji za originální a neotřelé.
Odpověď na to, zda vám připadají důležitější peníze, či láska, můžete hledat v reprízách konaných v pondělí 3. prosince, v úterky 11. a 18. prosince nebo ve čtvrtek 27. prosince a dále pak také po Novém roce.
Neotřelé
60 %
autorka textu je studentkou České filologie a Divadelní vědy
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.
